|
|
|
|
|
Personal Information
|
|
|
Name
|
|
:Dania Meryan
|
|
Academic Rank
|
|
:Assistant Professor
|
|
Office No
|
|
:1208
|
|
Phone
|
|
:
|
|
Department
|
|
:English Language and Literature
|
|
Email
|
|
:dmeryan@zu.edu.jo
|
CV
|
|
|
|
|
|
|
Qualifications
|
|
Bachelor
|
:
Hashmite University
|
Date
|
:
2020.10.23
|
Master
|
:
University of Jordan
|
Date
|
:
2020.10.23
|
Ph.D.
|
:
Leicester University -UK
|
Date
|
:
2020.10.23
|
|
|
Research - Journals
|
|
دانية مريان
,
رواية عائد الى حيفا: التنقيب عن امتدادات ثلاثية النص و الجسد و الارض "تحت غبار الذاكرة",
الاوان
,
--
|
04/01/2019
|
|
|
عنوان رواية غسان كنفاني “عائد إلى حيفا” يأخذ أبعاداً مختلفة للعودة عدا عن البعد الفيزيائي لرحلة الزوجين سعيد وصفية اللذين يعودان إلى منزلهما في حيفا بعد نكسة عام 1967 في زيارة لمدة يوم واحد للبحث عن ابنهما خلدون الذي فقداه في زحمة أحداث النكبة عام 1948. إن رحلة العودة تلك رحلة مجازية وسيكولوجية يجد فيها الزوجان إثناء بحثهما عن بيتهما وابنهما المفقود (أي الأشياء الّتي كانت تعني لهم الوطن) تأويلات جديدة لمفاهيم الذّاكرة والهوية والوطن. لذا يمكن وصف هذه الرواية بأنها حيز ما بعد استعماري يتجاوز حدود
|
|
ملف البحث
|
دانية مريان
,
Ghassan Kanafani’s Returning to Haifa: Tracing Memory beyond the Rubbles,
Race and Class
,
Vol 61, Issue 3, 2020 pp. 65–77
|
11/01/2019
|
|
|
This article argues that Ghassan Kanafani in his 1969 work Returning to Haifa portrays a new conception of home as a postcolonial site that transcends the physicality of geography to create a new collective fluid memory. Kanafani’s narrative explores the chasm between the imaginary or utopian territory that exists simply in the memory of the indigenous people, and the real site which exists geographically, and how this makes ethical representation of the traumatised subject virtually impossible/
|
|
ملف البحث
|
دانية مريان
,
The Body as a Site for Becoming in Ghassan Kanafani’s All That’s Left to You,
Journal of Literature, Languages and Linguistics
,
vol 21 pp 24-30
|
04/01/2016
|
|
|
Ghassan Kanafani’s novella All That’s Left To You (1966) attempts to alter the perception of the refugee camp
from a prison to a bridge, opening literary possibilities for the politicised subject to move from death zones into
becoming as characters try to delimit the regulated bodies by crossing the borders of the refugee camp. The
language of Kanafani’s texts is reflexive of the state of territorial siege. The narrative in All That’s Left To You
leads to a point of dispersal towards the
|
|
ملف البحث
|
Meryan, Dania
,
Ghassan Kanafani’s Returning to Haifa: Tracing Memory beyond the Rubbles,
Scopus and ISI-indexed) Race and Class)
,
Vol 61, Issue 3, 2020 pp. 65–77
|
11/01/2019
|
|
|
This article argues that Ghassan Kanafani in his 1969 work Returning to Haifa portrays a new conception of home as a postcolonial site that transcends the physicality of geography to create a new collective fluid memory. Kanafani’s narrative explores the chasm between the imaginary or utopian territory that exists simply in the memory of the indigenous people, and the real site which exists geographically, and how this makes ethical representation of the traumatised subject virtually impossible/
|
|
ملف البحث
|
|
Meryan, Dania
,
Ghassan Kanafani’s Returning to Haifa: Tracing Memory beyond the Rubbles,
Scopus and ISI-indexed) Race and Class)
,
Vol 61, Issue 3, 2020 pp. 65–77
|
11/01/2019
|
|
|
This article argues that Ghassan Kanafani in his 1969 work Returning to Haifa portrays a new conception of home as a postcolonial site that transcends the physicality of geography to create a new collective fluid memory. Kanafani’s narrative explores the chasm between the imaginary or utopian territory that exists simply in the memory of the indigenous people, and the real site which exists geographically, and how this makes ethical representation of the traumatised subject virtually impossible/
|
|
Full Text Paper PDF
|
|
|
Conferences
|
|
Ghassan Kanafani’s Returning to Haifa: Tracing Memory beyond the Rubbles
|
الحوار الثقافي في اللغة و الادب و الترجمة
|
الاردن-جامعة الزرقاء
|
2018.11.14
|
|
عنوان رواية غسان كنفاني “عائد إلى حيفا” يأخذ أبعاداً مختلفة للعودة عدا عن البعد الفيزيائي لرحلة الزوجين سعيد وصفية اللذين يعودان إلى منزلهما في حيفا بعد نكسة عام 1967 في زيارة لمدة يوم واحد للبحث عن ابنهما خلدون الذي فقداه في زحمة أحداث النكبة عام 1948. إن رحلة العودة تلك رحلة مجازية وسيكولوجية يجد فيها الزوجان إثناء بحثهما عن بيتهما وابنهما المفقود (أي الأشياء الّتي كانت تعني لهم الوطن) تأويلات جديدة لمفاهيم الذّاكرة والهوية والوطن. لذا يمكن وصف هذه الرواية بأنها حيز ما بعد استعماري يتجاوز حدود
|
|
ملف البحث
|
|
|
|
Experiences
|
|
خبرات تدريسية
|
اعمل كمحاضر متفرغ في قسم اللغة الإنجليزية وادابها-جامعة الزرقاء
الفترة من 2005 الى الوقت الحاضر
|
خبرات تدريسية
|
عملت كمحاضر غير متفرغ
الكلية العربية
الفترة الفصل الصيفي 2005
|
خبرات تدريسية
|
عملت كمحاضر غير متفرغ في الجامعة العربية لمفتوحة
فصل دراسي 2014
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|